tiistai 6. tammikuuta 2015

Volke

Nu på hösten har Volke haft två olika gånger kraftiga allergiska reaktioner. Vet inte riktigt på vad. Och det har fått mig att vara jätte orolig för Volke. Han har nu hela hösten ätit bara höna och inte fått mera än dessa två kraftiga reaktioner. Men några mindre varav en idag. 
Idag tror jag det hängde ihop med att han först fick springa av sig i hundparken och ta varv ordentligt och sen åkte vi och hälsa på Mia och det var jätte spännande och roligt. Men tror att också någon slags stress, även om det är minimal stress så gör att han reagerar med att ögonen blir röda. 

Men jo vi gjorde gemensamt beslutet med Mia att Volke inte gör valpar för att inte avla vidare allergi i hundar. Vi flyttade över honom till EJ-registret alltså är han nu avelsavspärrad.  Samarbetet med Mia har fungerat jätte fint hela tiden. Hon har gett ett super fint stöd nu när det har varit tungt och har varit aningen sorgsen för att Volke inte får valpar, hade så planerat att jag skulle ha tagit en av dem. Tusen tack Mia, och Volke har alltid en plats i sitt hjärta till dig. Även om han inte gör valpar. 

Nu för vi testa oss fram till att vad det är som fungerar för honom. Vad han kan äta utan att få alleriska reaktioner. Och livet måste tydligen gå lugnt och sansat framåt utan något stressande. Bra lugn flow skall det vara. 

Han är nog den bästa hund jag kan tänka mig. Han har gett så mycket kärlek och glädje i mitt liv. Vill honom bara gott och vill försöka ta så bra hand om honom och hoppas vi hittar en allergifri zon i livet. Jag älskar dig Volke, önskar att du lever länge och mår så bra som möjligt. :)

                                  Azta och Volke hälsar på varandra(träffade varandra för första gången och hade jätte roligt) :) 

                                          Volkes nacke

                                   Kelpien Jemma och Volke, träffade varandra senast då båda var 4mån, men hade ännu lika roligt som då :) 

Tack Mia för en trevlig hunddag. Vi kommer nog gärna på nytt men kanske med lite mindre hundmängd så att feng shuin är i balans för Volke. :) 

Volke är nu officiellt min hund. Men vi kommer nog att alltid samarbeta med Mia och berätta hur vi mår. Tusen tack att du orkat oss hittils och ännu i många år till. :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos! Tack!