lauantai 15. helmikuuta 2014

Lydnadskurs för valpar vol. 3

Igår hade vi vår lydnadskurskväll. Volke blev glad när vi väntade på att kursen skall börja att Abbe kom och pojkarna fick lite hälsa på varandra före kursen började. :)

Volkes koncentration var inte den bästa igår, men till en stor del berodde det nog på att familjen som går på kursen kom sent och en ännu efter dom andra, sen talade dom i telefon och kurskompisen som var brevid oss gick på toa mitt i allt. Men bra träning för Volke att försöka koncentrera sig. 

Vi tränade först ögonkontakt, sen att gå slalom förbi varandra, en hund i taget, sen att gå och ligga från rörelse, sen att vända 90 grader till höger, sen vänster. Sen övade vi lite med target, det gick sådär. Sen ännu till slut övade vi att apport, oj vad Volke kom glatt springande och rakt till mig och hoppade i famnen på mig och pussade mig. :) 

Idag är det helt tydligt vilodag för Volke, själv var jag på direktionsmöte. Nu en lugn hundkväll och imorgon skall Volke för första gången på gårdshundsträff och sen på kvällen ännu utställningsträning. Det kan hända att imorgon är det en ännu tröttare gårdshund. 

                                 Volke chillar :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos! Tack!