sunnuntai 27. huhtikuuta 2014

Vasa utfärd

Igår vaknade vi tidigt och fick följa med Mari och Nooa via Björneborg till Vasa. 
Det var inte så mycket trafik en lördag morgon och jag höll mig vaken med att fota en hel del lustiga landskapsbilder. Hundarna sov största delen av vägen. Vi stannade först mitt i ingenting i Vittis,  var det doftade väldigt lantligt och cityhundarnas näsor gick glatt och Volke tyckte det var härligt att få sträcka på sig och upptäcka ett nytt ställe. Efter en uppfriskande paus fortsatte vi färden. 
Mitt i allt tog vi strandvägen och väntade på att se fina sevärdheter, mitt i allt tog vägskyltarna slut så inte hittade vi någon sevärdhet och det blev lite en rally väg. Hundarna tyckte inte det var så kul. På ett enda ställe syntes det lite strand. :) Vilken strandväg. :) 
Nästa paus hade vi i Sastmola var Mari gick snabbt till butiken och jag var ute med hundarna och i skuggan. Som tur fanns det Kyl-Kallen i butiken och pojkarna hade nu lite svalare resa. Vi tog närmaste väg till väg nummer 8 och det var lite trafik på den vägen och vi tog ännu en paus på ABCn utanför Vasa och hundarna fick sträcka på sig. :) 

                                 Volke och Nooa leker :) 

I Vasa tog vi oss till Sokos Hotel Vaakuna var vi checkade in oss och det var nog ett hundvänligt hotell. Hundarna fick en egen "lördagsgodispåse". ;)

                                 Volke med sin påse :) 

                                 Innehållet :) 

Vi hade en lugn kväll och gick några gånger runt i Vasa city och sen gick vi i tid och sova när det var väckning 06.30 ut med hundarna, frukost och utcheckning och iväg till fantastika Bottnia Hallen ;). 
Vi var i tid på plats och försökte lite träna med Volke, han bara bromsade och ville bort! Panik! Vad skall jag göra??? 
Mari tränade med honom och det gick jätte fint. Som tur fick jag Mari att visa upp honom när det fungerade så bra för dem. Var hjälphänder och vi har tyvärr inga foton från själva utställningen. Men Volke rörde sig jätte duktigt och...han blev VSP-valp! Och fick hedersomnämnande! ;) Två rosetter och sin första pokal! :D JIPPIII! :D Härligt! 
Tusen tack Mari! Du vet vad du får göra nästa lördag och...;) 
Vi kämpade med Volke på Mari och Nooa och Nooa rörde sig jätte fint och blev VAL ERI2 SA PU2! Grattis!

                                 Volke poserar med sin pokal och rosetter :) 

Sen körde vi till Juustoportti och hade paus. :) Därifrån körde vi hela vägen till Esbo var jag var ute med hundarna när Mari gick till butiken. 
Tack Mari och Nooa för en jätte trevlig helg och bra handlande i ringen. :) 
Volke har nu varit på sin längsta utfärd hittils. Det verkar som om det är en hel del att bearbeta, han sover djupt här på golvet brevid mig. :) 
Är jätte glad och stolt över världens bästa hund! Tusen tack Mia och Reeta! :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos! Tack!