lauantai 18. lokakuuta 2014

Lördag

Det var roligt att få komma på gårdshundsträff. 
Var glad och på gott humör när vi kom dit. 
Det var roligt att få träffa gamla bekanta och även för Volke nya bekanta. :) 

Ibland måste man vara snabb...som tur var jag det idag. För den andra gårdshundsägaren var inte det...vill inte ens tänka på att hur det skulle ha slutat om jag inte gått emellan...


Den andra hundägarens hund var mitt i allt på Volke och Volke skällde till i ett ljud som verkade mest som panik. 

Tog loss hundarna och tog Volke i famnen en stund och vi gick en stund bort från dom andra hundarna för att lugna oss. 

Resultatet för Volke var ett sår i mungipan och nästan vid ögat också och ett blåmärke runt samma öga...som tur inte något destu mera...

Han är nog så kär till mig... som tur hann jag emellan...

Ägaren till den andra hunden säger att hunden är så snäll och social och trevlig...sorry men är av annan åsikt om saken. Hunden var för andra gången i sitt liv i hundpark och detta var resultatet. Gomorron yxskaft säger jag!

Men som tur hade Volke det roligt efter det.

                                 Volke njuter :) 

                                 Volke poserar :) 

        

                                         Volke och Helga :) 

                                 Volke ja Kemppainen :) 

                                  Volke och Elviira :) 


Ibland är det roligt :) 

                                 Volke och Elviira dansar :) 

1 kommentti:

  1. Usch tur att det inte hände något värre. Vet precis hur hemskt det känns, Kemppainen blev attackerad när den var liten o då var enda möjligheten för min man att ta hunden i famnen o sparka bort den andra för annars hade det slutat verkligt illa. Huvudsaken att Volke klarade sig o att den hade roligt efter det så den inte blir rädd för andra. Det var så roligt att se den live idag, den är så söt! :)

    VastaaPoista

Kiitos! Tack!